واشر سر سیلندر اصلی وانت نیسان دیزل

2,830,000 ریال

واشر سرسیلندر وظیفه یکپارچه کردن فضای بین سیلندر و سرسیلندر را دارد.

واشر سرسیلندر اصلی دارای لایه وسط از جنس ورق آهن بوده که با دو لایه زیر و روی استیل مرغوب 304 در بر گرفته شده است و در نهایت با روکش مخصوص وایتون که جنس اصلی نسوز بوده و با رنگ کاملا مشکی مشاهده می شود پوشیده شده است.

شما نمیتوانید بیش از 5 محصول را با هم مقایسه کنید
محصول با موفقیت به لیست مقایسه افزوده شد

واشر سرسیلندر یکی از قطعات مهم خودرو به شمار می‌آید. این قطعه در فضای میانی سیلندر و سرسیلندر قرار دارد. خرابی و سوختن این قطعه خسارت زیادی به دنبال دارد. شما می‌توانید انواع واشر سرسیلندر برای خودروهای مختلف را در گروه لوازم یدکی خودرو مشاهده کنید. در ادامه به کاربرد این قطعه و نشانه‌های سوختن آن می‌پردازیم.
کاربرد واشر سر سیلندر
واشر سرسیلندر وظیفه یکپارچه کردن فضای بین سیلندر و سرسیلندر را دارد.  این قطعه به طور کلی سه وظیفه اصلی دارد. اولین وظیفه، آب بندی سیلندر است. واشر سر سیلندر باید فشار و حرارت زیادی را از سوی موتور تحمل کند و هرگونه نشتی گاز بر عملکرد موتور تاثیر منفی می‌گذارد. دومین وظیفه واشر سر سیلندر هدایت مایعات و ایجاد راه ارتباطی میان موتور و سیلندر است تا این مایع‌ها بین آنها به گردش در بیاید. آخرین وظیفه‌ای واشر سر سیلندر باید آن را به درستی انجام دهد حفظ و نگهداری مایعات و عدم اختلاط آب و روغن است.
چه چیزی باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود
وقتی مقدار کمی آب در رادیاتور وجود داشته باشد، فشار زیادی به موتور و پمپ آب وارد می شود و در این حالت ممکن است واشر سرسیلندر بسوزد. قرار نگرفتن واشر سر سیلندر در جای خود یا نقص فنی در سایر قطعات مرتبط مانند ترموستات و واتر پمپ نیز منجر به سوختن واشر سرسیلندر خواهد شد.
نشانه های سوختن واشر سرسیلندر
سوختن واشر سرسیلندر یکی از اصطلاحات رایج میان متخصصین خودرو و مردم است و بارها آن را شنیده‌ایم. در صورتی که احتمال می‌دهید این اتفاق برای ماشین شما افتاده است باید آن را به نمایندگی برده و به سرعت برای تعویض واشر اقدام کنید. از نشانه‌های سوختن واشرسرسیلندر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
•    افزایش غیر طبیعی دمای خودرو
•    بد استارت خوردن خودرو
•    مشاهده روغن در مخزن رادیاتور
•    کاهش توان خودر
•    خروج آب یا دود آبی رنگ از اگزوز
گاهی ممکن است واشر به طور کامل نسوخته باشد. از علائم نیم سوز شدن واشر سرسیلندر افزایش بی دلیل آمپر و ایجاد کف سفید رنگ داخل در موتور است.
واشر سر سیلندر نیز یک قطعه مصرفی به شمار می‌آید و به صورت دوره‌ای باید تعویض گردد. عمر مفید این قطعه بستگی به نوع استفاده از خودرو دارد با این حال به طور متوسط به ازای هر 100 هزار کیلومتر بهتر است تعویض گردد.